jotofilm heeft 5127 reactie(s) geplaatst.
Uitstekende remake van de Argentijnse "Acusada", die meer aandacht heeft voor de psyche van de adolescente verdachte, dan aan het de-functioneren van de rechterlijke macht. Uitstekende hoofdrollen maken er een prima psychologisch drama van.
Productiebedrijf EUROPA films is in principe de stal van Luc Besson,. Als hij niet zelf regisseert, heeft hij wat andere regisseurs rondlopen, maar de productie blijft van hem.
Een pluspunt om mee te beginnen: De Amerikaanse president gaat de gevangenis in wegens beroerd beleid! Hadden de makers een vooruitziende blik? Tsja en verder? De nieuwe, van Falcon naar Captain America gepromoveerde, hoofdrol redt uiteindelijk weer de wereld, maar dat zal absoluut geen spoiler zijn. Leuk is, dat de echte ster van de film Harrison Ford is, die als getormenteerde president, de sterren van de hemel speelt en en passant ook nog even de terugkeer van de Avengers aankondigt. Alles bij elkaar voldoende, maar dat is het dan ook wel. O,ja meer dan 10 minuten zitten te wachten op een nietszeggende scene na de aftiteling begint ook vervelend te worden!
De eerste lange speelfilm van het regisseursduo pakt het thema van hun korte film weer op, maar overdrijft te tegenstellingen wat al te veel: Ja, we zijn allemaal boeven, maar het "image" van de migrant is net even slechter dan dat van de autochtoon, dus hij zal altijd de schuld krijgen. Qua presentatie en cinematografie ziet het er al behoorlijk gelikt uit, maar helaas bedienen de heren zich hier nog van teveel al dan niet terechte clichés. Maar dat 't het begin van een grote carriere , die naar Hollywood leidde was, is ook her al te zien.
Schitterende cynische komedie. Terecht een oscar winnaar. (Alhoewel ik Anuja (netflix) ook heel goed vond) Jammer dat je dit soort kleine producties meestal zo moeilijk kunt vinden. Maar goed, deze staat gewoon op Youtube.
Een stijlvolle, maar overvolle actie film, die er gelikt uitziet. De regisseurs, die al eerder "Patser" maakten, willen hier laten zien, dat ze, na het uitblijven van de uitbreng van hun Hollywoodproductie "Bat Girl" ook in België een "John Wick"-achtige actiefilm konden febriceren. En dat is ze aardig gelukt, Ondanks het overvolle scenario ziet de film er visueel uitstekend uit, alhoewel je na een kleine twee uur wel even naar adem moet happen. Maar al met al een productie, die de Hollywoodconcurrentie makkelijk kan doorstaan! En dat voor een Belgische film!
Wat is goed en wat is kwaad? willen deze filmstudenten/regisseurs ons met deze korte filmacademiefilm laten afvragen. Heel filmisch gemaakt, maar het scenario komt soms met wel heel plotselinge overgangen. Gelukkig werd het talent van de regisseurs al heel snel gezien en belandden ze, na enkele uistekende Belgische films, in Hollywood, waar ze al 2 "Bad Boys" films regiseerden en de film "Bat girl", die door studio-problemen nog niet is uitgebracht. Waarschijnlijk even genoeg van de Hollywood besognes gingen ze terug naar België, waar ze "Patsers" regiseerden een vervolg op hun eerdere succes "Patser".
Blijkbaar hadden zelfs de vroegere fans van "Take That" geen behoefte aan een musical, waarin deze groep centraal staat.Er kwamen in ieder geval niet meer dan 4000 bezoekers naar de bioscoop. De oudbollige musical heeft ook eigenlijk niets te bieden. De songs lijken allemaal op elkaar qua toonsoort, de choreografie heb je na het eerste nummer ook wel gezien en het verhaaltje zit knullig in elkaar. Eigenlijk is de film op alle fronten een mislukking. Arme Robbie Williams, dat ie dit nog moest meemaken! Ik zou zeggen: "Gewoon overslaan en de veel betere "Better Man" gaan bekijken!"
Inderdaad en dat nu de Joodse Nederlanders op allerlei manieren politiebescheming nodig hebben is natuurlijk helemaal een gotspe!
In ieder geval te traag Zag een korte film op Netflix (22 min.) ANUJA,die er minder tijd voor nodig had om dezelfde problemen te behandelen! (Oscarnominatie!)
Aardige remake van het Spaanse origineel, omgeschreven naar een meer Nederlande situatie. Natuurlijk zijn het allemaal stereotype personages, maar het blijft plezierig de prima cast ( met name Jelka van Houten en Jennifer Hoffman) aan het werk te zien. P.s. Ga de serie niet "bingen". Dat voor het eerst gedaan en ik merkte, dat mijn enthousiasme na de eerste 3 afleveringen behoorlijk verminderde. (maar dat zou ook aan het scenario kunnen liggen, dat weer teveel naar een zgn. happy end toewerkte) 8 voor de eerste drie afleveringen, 6 voor de rest, maakt een 7.
Door het allerdaagse leven in de Oekraïne in oorlogstijd te laten zien, lukt het de regisseur de spanning van de bevolking te laten zien. Hij heeft er geen gevechtssituaties, geen muziek of allerlei filmische tructjes te tonen, terwijl je toch automatisch aanvoelt, dat er iets helemaal niet klopt. Toch heeft de film één probleem: uitgebreide dagelijkse situaties tonen en aan elkaar plakken werkt in de bioscoop, omdat je uiteraard blijft zitten. De film is echter geproduceerd door ARTE France, een TV-zender en ik ben bang, dat de twee-en-een-half uur aandacht voor de televisie voor de meeste mensen een beetje teveel van het goede is. Het lijkt dus verstandig de film in de bioscoop te gaan bekijken.
Ben nog niet terug uit de bioscoop waar ik een lange zit had bij " All we imagine as light", kom ik deze 22 min, durende film tegen, die eigenlijk dezelfde problemen in India in een notendop beschrijft en daar geen 2 uur over doet. Vrouwen (in dit geval meisjes),die vast zitten in de hel van kinderarbeid, maar toch mogelijkheden proberen te vinden om uit hun uitzichtloze leven te ontsnappen. Mooi filmpje!
Blijkbaar hebben ze de smaak te pakken. Na een grote, succesvolle animatiefilm, een korte kerstspecial en dit jaar er één voor Halloween. Het blijven leuke karakters, maar de eerste was echt de beste!
Als jeugdsentiment natuurlijk een 8, maar eigenlijk is het nu een compleet oudbollige film, die toendertijd immens populair was en mensen naar de bioscoop lokte, die er anders nooit kwamen.
In essentie een herhaling van John Carpenter's " Assault on precinct 13", maar prima maar prima uitgevoerd met een fraaie hoofdrol van Nikki Amuka-Bird
En... wat hebben we weer geleerd van deze film? Dat de rol van de vrouw in het hedendaagse India nog steeds niet op waarde wordt ingeschat? Dat gemengde relaties (Hindoe/Moslim) uit de boze zijn? Dat het leven in de grote stad een opgave is? Dat je om het "licht" te zien moet maken dat je daar wegkomt. Dat je om op adem te komen naar een rustige (strand)plek moet vertrekken en daar nieuwe "verlichte" inzichten kunt krijgen? Wisten we dat nog niet? Wat we nu in ieder geval wel weten wel weten, is, dat we een langzame, meanderende film gezien hebben, waarin 3 vrouwen zich proberen staande te houden en dat je dat in die cultuur bijna onmogelijk gemaakt wordt. Een hele zit voor de 5 sterren van de Volkskrant, dat wel!
Afgezien van de vertolking van John Malkovich als enge psychopaat is de film een nogal gemakkelijke adept van"The silence of the Lambs", zoals hierboven ook al wordt aangegeven. Helaas maakt ie, ondanks goede production values, niet een even grote indruk. Het scenario valt qua spanningsopbouw behoorlijk tegen en komiek Martin Lawrence is behoorlijk verkeerd gecast. Jammer!
Moderne film-noir, die 't op één of andere manier niet lukt echt spannend te worden. Om te beginnen zijn de hoofdpersonen al vervelende patsers, waardoor je je als kijker nauwelijks met hen kan identificeren. Bovendien is de logica in de plot behoorlijk afwezig en is Hilary Swank verkeerd gecast. Jammer, want met een meer logisch script en een andere setting had het nog wel wat kunnen worden
Blijkbaar vond de Canadese regisseur Robin Aubert dat we nog niet helemaal overspoeld werden met zombies van allerlei kunne. "Laten we een traag drama van maken, waarin de karakters inzicht krijgen in hun omstandigheden en daar naar handelen, oftewel zombies vernietigen. Kortom een artfilm met zombie interrupties. Het geheel ziet er helaas zo saai en amateuristisch uit, dat je er moeite mee hebt het einde van de film te halen.
Je waant je de eerste 20 min. in Stephen King' land van "Stand by me" en "It". De jaren '60, de rock 'n roll, broertjes, maar daarna is alle subtiliteit verdwenen en krijgen we een moddervette horrorkomedie, die eigenlijk nauwelijks meer een echt verhaal oplevert, maar zich beperkt tot scenes, waarin willekeurige slachtoffers op een zo ludiek mogelijke manier over de kling worden gejaagd. Geen reden, zoals in "Final Destination", maar gewoon dood en dat kan iedereen zomaar overkomen, of dat nou aan magere Hein, God of een Monkey ligt. Heerlijk absurde komedie van de zoon van Anthony "psycho"Perkins.
Opvallend, dat deze klassieke "Babygirl", na 'm voor het eerst in 1975 gezien te hebben en daarna nogmaals in 2008, zo op je netvlies gebrand blijft.. Een prachtige film, die toendertijd door Bunuel faam kreeg vanwege het surrealisme in ,vooral ,de droomscenes, maar eigenlijk, gelijk Halina Reyn's "Babygirl", heel reëel overkomt. Ziet er , ook na 58 jaar, nog heel goed uit met zijn 4k behandeling.
Snap het. Heb er eigenlijk nooit zo op gelet, want ik zag het altijd al in het hoofdblok van de filminformatie staan, maar ik begrijp nu, dat dat alleen voor films vanaf 2014 genoteerd wordt en daardoor ook je vraag. Weer wat geleerd! Thanks!
Maar waar is die te vinden?
Bij twijfel, maken dat je weg komt uit het gekkenhuis lijkt de regisseur op wiens ervaringen het verhaal geënt is, te willen zeggen. Hoe moeilijk dat ook is, als je je leven lang al geïndoctrineerd bent met de "enige" waarheid. Nadenken is dan geen optie; slechts het dogma is heilig. Ik ben gelukkig niet echt op de hoogte van zulke sektes, alhoewel ik weet dat ze bestaan. Jammer alleen, dat de regisseur deze Pinkster"sekte" zo dik aanzet (maar misschien is dit wel echt zo),dat het geheel vanaf scene 1 al meer lijkt op absurde komedie a la Bunuel dan op een reële bijeenkomst van gelovigen. In zo'n omgeving is zelfs twijfel overbodig. Gezond verstand zegt dan direct :"Ik weet het zeker! Inpakken en wegwezen!" Desalniettemin een prima onderwerp en door de 2 hoofdrolspelers goed geacteerd.
Meer nieuws
Netflix Pathé Thuis Disney+ Prime Video CANAL+ NPO Start Apple TV+ HBO Max Viaplay Videoland Cinetree Film1 CineMember Picl SkyShowtime MUBI
Meer beoordelingenReacties Populaire filmsPopulaire series
Meer populaire films
Meer populaire series