jotofilm heeft 5256 reactie(s) geplaatst.
Neem wat van "The running man" mix dat met wat " John Wick" gooi er wat "Deadpool" humor bij en je hebt een geweldig mislukte actiekomedie, omdat de regisseur denkt dat schietpartijen van anderhalf uur zo'n tijd blijven boeien. Een film voor de simpelen van geest!
Bijzondere Italiaanse road-movie, die 2 jeugdvrienden, die uit elkaar gegroeid zijn weer samenbrengt. De één zit in de problemen, omdat hij zijn ouderlijk huis moet verkopen en komt er achter waarom zijn vriend destijds hun dorp zonder iets te vertellen hun dorp verlaten heeft. Langzaam aan bloeit hun vriendschap weer op. Mooie landschapsbeelden en grappige en emotionele momenten maken van deze film een ode aan een echte mannen vriendschap .
Aardige, maar onevenwichtige thriller over een nogal ongewone huurmoordenaar blijft redelijk spannend en heeft een aardige plot twist. Niet groots, maar best aardig om te bekijken.
Zal nog eens een poging wagen!
Uitstekend misdaad drama, waarin Channing Tatum de rol van zijn leven speelt. Je kunt voortdurend meevoelem met de man, terwijl hij toch echt misdadig te werk gaat. Sympathie voor een misdadiger, da's weer eens wat anders. Af en toe zo absurd, dat je denkt: "Dit kan niet waar zijn", totdat je in de aftiteling alle werkelijk personen en gebeurtenissen voorbij ziet komen Al met al heel verrassend!
Nou, zwemdiploma A zul je in dit zwembad niet halen! Wat een opeenstapeling van clichés. De bekende verhuizing van een familie om tot rust te komen, de terugblik op eerdere gebeurtenissen, en..... een huis als gevaarlijke identiteit! O, nee, hier is het een zwembad! Origineel hoor! Volgende keer zullen de tennisbaan of het jeu de boules parcours wel aan de beurt zijn. Kortom: Saai, geen spanning, dus onbegrijpelijk, dat zoiets nog in de bioscoop terecht komt. Van Blumhouse en James Wan zou je meer mogen verwachten!
Elkaar beter leren kennen door de deuren naar het verleden te openen. Een aardige gegeven em et de juiste acteurs en een goed scenario zou je zomaar een "evergreen" kunnen scoren. Nou, aan de acteurs ligt het niet, de fotografie is formidabel en muziek past fantastisch in de teruggang van de tijd. Jammer genoeg is het scenario warrig, niet consequenties en een tikkie te lang. Dat neemt niet weg, dat ik me redelijk vermaakt heb met deze hybride romkom!
Naar het verhaal "De Laagte" van Agatha Christie met Hercule Poirot, de Belgische speurneus, die in talloze van haar detectives voorkomt. Deze film heeft, grappig genoeg, deze detective uit het verhaal verwijderd, waardoor het mysterie door alle verdachten zelf moet worden opgelost. Daardoor is de film een "middle of the road" Franse thriller geworden, goed uitgevoerd door een beroemde cast. Maar verder niets nieuws onder de zon. Hetzelfde verhaal, ook zonder Poirot, werd in 2021 weer verfilmd als TV-film in de Franse serie "Les petits meurtres d'Agatha Christie". Het originele verhaal met Poirot werd in de TV-serie "Agatha Christie's Poirot" in 2004 verfilmd met David Suchet als Poirot
Je zou zeggen: een coming-of-age film, maar door het wel erg er dik opliggende verhaaltje is film zo voorspelbaar dat zelfs bij de enige onthulling je nog denkt : Ja, het zal wel! Voor mij een behoorlijk saaie film. Gelukkig is er dan nog de muziek van Rachmaninov!
Jammer, dat deposter van deze ultimate love story al iets van de plot verraadt, want op zich is dir een liefdesverhaal, waar de body horror eigenlijk functioneel en logisch is. Enkele scenes waren voor mij niet hrlemaal logisch (waarom zij niet en de ander wel?), maar al met al was dit een goed te pruimen horror/ sorry love story.
Een regiedebuut, dat een aardig beeld geeft van de New-Yorkse muziek-scene in Brooklyn, maar het lefdesverhaaltje er om heen ligt er wel heel boven dik op, terwijl de aanleiding, de broer van de hoofdrolspeelster, die in coma ligt, eigenlijk ondergesneeuwd wordt. Alles bij elkaar dus: te lief en te simpel!
Sympathieke film,, maar haalt het niet bij een film als "Selma". Het levensverhaal van een witte jongen, die zich aansluit bij bij het civil right movement en direct door de zuidelijke witte bevolking als verrader wordt gezien hobbelt, als ware het een TV-film, wat voort en heeft weinig hoogtepunten. Verbazingwekkend is dan ook de naam Spike Lee op de titelrol als producer te ontdekken, van wie we toch een beter scenario hadden kunnen verwachten.
Als je fan bent van B-films, die werkelijk zelfs die titel niet kunnen dragen, is dit je kans om deze bar en boos slechte film te bekijken! (maar ik zou 'm je niet aanraden)
Het is duidelijk wat Ari Asster met deze film voor ogen had: Het chaotische land, dat Amerika vooral na de COVID-crisis van 2020, geworden is te comprimeren in een klein dorpje. Jammer genoeg wil hij zoveel facetten van die chaos behandelen, dat de film zelf ook overvol en daarom net zo chaotisch wordt. Paranoia all over zou je kunnen zeggen. Dat neemt niet weg, dat veel scenes er fantastisch uitzien, maar even zovele nergens op slaan. Uiteindelijk komt niemand er meer of minder goed van af, terwijl " big brother" nog steeds "watching" is.
Voorop gesteld, dat deze film waarschijnlijk het best tot zijn recht komt in de bioscoop ( de 3-D versie), is dit zowieso een prachtig geanimeerde film. De vraag is, of kinderen de film ook zo kunnen waarderen. Er zitten veel te veel "karakters" in de film, waardoor het toch al uitgeklede verhaal (3 boeken samengevat)nogal warrig en chaotisch overkomt en vooral kinderen waarschijnlijk "door de bomen het bos niet meer zien".
Een vrouw van middelbare leeftijd begint zichzelf te ontdekken, als zij optrekt met een collega van haar te vaak afwezige man, die haar rondleidt in Cairo. Een contemplatieve film, die ondertussen prachtige beelden van de stad Cairo laat zien.
Stephen King's werk is al talloze malen verfilmd met wisselende resultaten. Soms niet om aan te zien, soms absolute meesterwerken. Gelukkig hoort deze film in de laatste categorie. Geen regelrechte horror, maar een psychologisch drama vol van kritiek op het geweld van de staat, de hypocrisie van de media en misschien ook wel op autoritaire leiders, die werkelijk tot alles in staat zijn. Uitstekend geregisseerd met fantastische hoofdrollen is dit een film, waar je geen directe antwoorden krijgt, maar je je na afloop wel afvraagt, hoe lang het in de tegenwoordige hectische tijd nog gaat duren, voordat zulke geschetste taferelen ook werkelijkheid zouden kunnen worden. In ieder geval een dijk van een film!
Visueel schitterend, zoals we van Gareth Edwards gewend zijn, stelt deze film ons voor de vraag of we nu bang moeten zijn voor AI of misschien toch wel banger voor de mens. Alhoewel de film leentje buur speelt bij talloze andere SF producties, ziet de film er, ondanks het verder simpele verhaaltje, weer fantastisch uit en kunnen we het positivisme in deze barre tijden best gebruiken.
Hè, lekker te constateren, dat alles, wat je over deze sublieme film kunt zeggen, hierboven al beschreven is. Helaas gemist in de bioscoop (dat krijg met wat lange vakanties),dus nu zoeken, , of ik 'm nog ergens op een groot doek, waar ie thuis hoort, kan herzien, want Pathé thuis blijft toch maar behelpen.
Verfilming van een top Broadway musical, die met meerder Tony's bekroond is. Alhoewel het een aardig gegeven is, had de de film als gewoon drama waarschijnlijk gewerkt, maar het uitbarsten in dramatische, hopeloos vervelende liedjes is op film tenenkrommend. Op het toneel kan het, gezien het succes, misschien werken, maar in de film slaat het werkelijk nergens op. Alleen aan te raden voor mensen, die wel eens willen zien, hoe een succesvolle theaterproductie op film totaal de mist in gaat.
Formaat film is van 1 : 2.35 teruggebracht naar 1 : 1.80. Kun je nagaan hoeveel beeld je kwijt bent. En helemaal gelijk w.b. de reclames en de botte aftiteling.
Klopt allemaal, maar niet in deze op TVformaat geknipte versie.(20% aan beide zijden van het beeld verdwenen)
Niet spannend, veel te donker voor TV, flutverhaaltje en wat een slap einde, omdat Cave 2 aangekondigd moest worden. Zoals Chiel1971 hierboven al schreef: Zonde van je tijd! (maar wie niet luisteren wil, moet het maar voelen)
Bioscoop is 24 beelden per seconde. Tv meestal 25p sec. Op tv dus altijd wat korter
Ken het boek niet, maar " We doen, wat we kunnen" (Lykele Muus) dekt de lading van de film ook.
Meer nieuws
Netflix Pathé Thuis Disney+ Prime Video CANAL+ NPO Start Apple TV HBO Max Viaplay Videoland Cinetree Film1 CineMember Picl SkyShowtime MUBI
Meer beoordelingenReacties Populaire filmsPopulaire series
Meer populaire films
Meer populaire series