jotofilm

Reacties


jotofilm heeft 5133 reactie(s) geplaatst.

2 jaar geleden

Bovenstaande reactie hoort nit bij deze film, maar bij de remake "Retribution"
Sorry!

6 • 2 jaar geleden

Remake van de Spaanse film " El Desconocido", die ik niet gezien heb, maar blijkbaar vele Spaanse prijzen heeft gewonnen. Deze film zou natuurlijk nooit gemaakt zijn, als ze Liam Neeson niet hadden kunnen strikken.
Die blijkt er tegenwoordig een gewoonte van te maken zijn serieuze arthousefilms af te wisselen met actiefilms (leveren waarschijnlijk veel meer gage op en de kachel moet toch ook blijven branden) Hij pakt dan in ieder geval een hoofdrol en niet, zoals veel oudere acteurs, één scene en een naam boven de titel op de filmposter.
Wat de film betreft: 13 in een dozijn, maar door Neesons aanwezigheid en goede productie values toch nog goed te pruimen.

2 jaar geleden

Remake van de Spaanse film "El desconicido" (niet gezien), die vele prijzen kreeg. Deze film zou natuurlijk nooit geproduceerd zijn, als ze Liam Neeson niet hadden kunnen strikken.
Die blijkt tegenwoordig de gewoonte te hebben zijn artfilms af te wisselen met optredens in aktiefilms.(die leveren waarschijnlijk wat meer gage op; de kachel moet toch ook blijven brandenHij pakt dan in ieder geval een hoofdrol eni niet, zoals andere oudere acteurs, één scene en een naam boven de titel op de poster. Wat de film betreft:13 in een dozijn, maar door Neesons aanwezigheid toch nog goed te pruimen!

7 • 2 jaar geleden

Het blijft natuurlijk een simpel wraakverhaaltje met nogal onderontwikkelde bij-karakters, maar ja, als we Denzel Washington in de hoofdrol hebben, maakt die veel, zo niet alles goed, net zoals de schitterende dorpjes aan de Amalfikust, waar een groot deel van de film werd opgenomen.

8 • 2 jaar geleden

Een ware standaard in romkoms. In uitvoering natuurlijk echt jaren '40, maar de regie van Ernst Lubitsch en het verhaal staan nog altijd als een huis Een van de hoogtepunten uit de grote M.G.M. collectie. Uitstekend.

Een excentriek kort verhaal van Roald Dahl krijgt hier de echte Wes Anderson behandeling, waardoor het nog excentrieker wordt. 'Asteroid city" in mini-uitvoering. Love it or hate it!

Één ding kunnen we in ieder geval wel vaststellen: Deze serie haalt het niet bij "La meglio gioventa", de inspiratiebron voor de regisseur. Daarvoor is de serie te weinig gefocust en passeren er te veel persoonlijke drama's de revue. Ook helpt het de continuïteit niet, dat er verschillende acteurs één rol vertolken. Bovendien wordt er wel erg veel heen en weer gesprongen tussen diverse levenslijnen. Dit gezegd hebbende moet toch geconstateerd worden , dat de acteur-prestaties in de losse scenes méér dan uitstekend zijn en het geheel er verzorgd uit ziet.
Misschien was het beter geweest de aandacht te richten op wat minder familieleden, waardoor de karakters wat meer uitgediept hadden kunnen worden. Toch nog ruim voldoende vanwege de dappere poging.

7 • 2 jaar geleden

Spy kids 2.0. Nieuwe acteurs, nieuwe gadgets, maar nog steeds van Robert Rodrigue.
De charme is er natuurlijk wel een beetje af, maar mijn kleinkinderen vonden 'm fantastisch.
En daar was ie natuurlijk ook voor bedoeld! Ik vond het overigens geen straf om mee te kijken.

7 • 2 jaar geleden

Actie en SF, maar in principe "Man's best friend" 2.0 ! Goed uitgevoerd spektakel, dat vooral door mijn kleinkinderen werd gewaardeerd. Het einde duidt op een vervolg, maar voorlopig is er alleen een animatie serie gemaakt.

8 • 2 jaar geleden

Een aardige kijk op de psyche van John McEnroe, als hij een inkijkje geeft in zijn leven, zijn overwinningen, zijn uitbarstingen en zijn mislukkingen. Ook hier zien we weer, dat het leven van een superster niet over rozen gaat, sterker nog, dat het meestal een hel is. Misschien zijn de opnamen van McEnroe, die 's nachts door een verlaten New York loopt wel tekenend voor zijn gemoedsrust! Een prima documentaire.

6 • 2 jaar geleden

Fred Astaire in een van zijn mindere filmmusicals. Eigenlijk alleen maar leuk vanwege zijn danssolo op het eind en de premiere van de American songbook evergreen " One for my baby and one more for the road". Geen grote showstoppers, geen echt beroemde tegenspeelster, een compleet oudbollig verhaaltje en de man moest het ook al niet van zijn looks hebben (had af en toe het idee dat Stan Laurel de hoofdrol vertolkte), maar, ja, dat dansen.. dat blijft fenomenaal.

P.s. Nederlandse première midden in Wo II? Dat moet in 1947 zijn.

9 • 2 jaar geleden

Is al gemaakt! 1997 zelfde titel regie William Friedkin, MetJack Lemmon, James Gandolfino, George C.Scott.

5 • 2 jaar geleden

Blijkbaar is er nog vraag naar oudbollige Christie verfilmingen, maar hier doet Branagh het nog slechter dan in de 2 voorafgaande films. Theatraal, veel decors en studio-sets ( en dat terwijl je Venetië tot je beschikking hebt) een slap verhaaltje en mede acteurs, die ook niet uit de verf komen. Nee, nr. 4 laten we lekker schieten.

Voor de liefhebbers: vrijdag 29 sept. 22.40 op ARTE

8 • 2 jaar geleden

Prachtige film, die ook " Een leven" zou kunnen heten. Het verhaal ontrolt zich in verschillende levensfases van de hoofd persoon, maar door mijmeringen en gedachtes springt het verhaal door de verschillende fases heen. Da's in het begin even wennen, maar door de kleine details in beeld, zie je al gauw in welke periode we zitten (bovendien heeft de hoofdpersoon in iedere fase een bril op) Een heerlijke film, die misschien, vanwege alle informatie, beter uit de verf was gekomen als tv-serie zoals bijv." L'amica geniale" van Elena Ferrante. Desalniettemin: Zeer de moeite waard!

8 • 2 jaar geleden

Aardig coming of age drama naar de ervaringen, die de regisseuse had bij de acteurs opleiding op de academie van het theater les amandiers in de jaren '80. Een keiharde opleiding onder leiding van Patrice Chereau de beroemdste regisseur van Frankrijk (vgl. 'm met bij ons Ivo ten Hove) Alle ellendes op weg naar volwassenheid en topacteur passeren de revue, zodat je op het eind denkt: Nou, je moet wel goed gek zijn om acteur te willen worden. Boeiend!

6 • 2 jaar geleden

Typische Franse tv-thriller,die ook nog probeert een soort romkom te zijn.
Niet onaardig, maar wel zo een van 13 in een dozijn.
Blijft bij dit soort tv-produkties vervelend, dat je binnen 5 min. ziet dat het een serie productie is, door teveel mediumshots en close-ups.

7 • 2 jaar geleden

Een aardige grap van Almodovar! De appendix van " Brokeback Mountain", nl.
"Brokeback Mountain-20 years later" perfect uitgevoerd in de typische stijl van de Hollywood westerns uit de jaren '60/'70: Goudgerande letters in de optiteling, prachtige Elmer Bernstein-achtige westernmuziek van Alberto Iglesias, de boerderij van "Once upon..." en het paardrijden door bergachtige valleien a la Death Valley. En dat alles voor een "verloren liefde" verhaaltje!
Blijft de vraag waarom deze short niet samengevoegd is met "The human voice" om er op die manier een volwaardige filmvoorstelling van te maken. Want €7,50 entree voor een filmpje van 32 min. is natuurlijk een beetje van de gekke.

5 • 2 jaar geleden

De zoveelste variatie op Final destination en bepaald geen betere. Alle bekende onderdelen zijn weer af te vinken, dus, als je na 7 delen nog zin hebt in F.D. 8 : Be my guest!

7 • 2 jaar geleden

Waarom dit een horrorfilm genoemd wordt is geheel en al onduidelijk. Het is duidelijk een SF-thriller, waarin het verhaal zich afspeelt langs twee tijdlijnen, die elkaar op een bizarre wijze kruisen, maar in principe blijft het een politie thriller. Het gegeven lijkt verdacht veel op "Frequency" van Gregory Hoblit, die overigens een veel betere slotscene/conclusie meekreeg. Niet slecht, maar zeker geen topfilm.

Triest te constateren, dat de ice age serie zijn dieptepunt heeft bereikt. Sinds de overname van Fox door Disney moest blijkbaar ook Blue sky studio's in het Disney conglomeraat opgenomen worden met alle negatieve gevolgen vandien. Ice age 6 ziet er niet alleen slecht geanimeerd uit, ook de grappen zijn flauw en de karakters hebben weinig eigen persoonlijkheid meer. Nee, de Pixar normen zijn compleet verdwenen en het maar te hopen, dat een 7e deel niet in de boeken staat.

Tijden en liefdes veranderen, net als personen, wil deze film uitdragen.De zomer en de sfeer zijn broeirerig als Maria stukje bij beetje haar vrijheid ontdekt in het strikte Oost-Duitsland, dat op het punt van veranderen staat na de val van de muur. Maar tradities zijn tradities in de omgeving, waarin zij opgroeit.En een weduwnaar van 20 jaar ouder begeren hoort daar zeker niet bij.
Mooie, meanderende film door de geest van een land en een vouw aan het begin van een nieuwe tijd.

8 • 2 jaar geleden

Een ware Wikipedia voor iedereen, die geĂŻnteresseerd is in de rituelen aan het Franse hof tijdens het regime van de laatste Franse koning Lodewijk XV. Daarnaast is het het verhaal van een boerenmeisje, dat zich op een slimme manier daar doorheen manoeuvreerde en zich wist op te werken tot favoriete geliefde van de koning. Leuk, dat Johnny Depp een nogal statische hoofdrol kreeg als koning, maar de eer en aandacht gaan toch vooral uit naar hoofdrolspeelster en regisseuse MaĂŻwen,die er letterlijk een feest van Versailles van maakt. Ik heb me prima vermaakt.

6 • 2 jaar geleden

Een Nederlandse romkom, die het bekijken waard is? Het is bijna niet te geloven, maar ondanks de geijkte lollige vrienden groep, enkele tenenkrommende scenes en natuurlijk een stupide titel, zat hier in ieder geval een aardig verteld verhaal in.Een vrouw die haar eigen sexuele behoeften ontdekt en door voor zichzelf op te komen uiteindelijk daardoor ook de relatie met haar vriend op een eerlijker en gelijkwaardiger niveau brengt. Zo zie je maar, dat door gebruik te maken van echte acteurs er nog best iets te maken is van zo'n verhaal .Ik geloof mezelf bijna niet, maar een voldoende!

6 • 2 jaar geleden

Het is duidelijk dat regisseur Roel Rene gecharmeerd is van actie films: Hij heeft er al heel wat op zijn conto staan met een keur aan Amerikaanse B-acteurs. Deze, wel zeer vrije bewerking van het Marco Kroon verhaal begint dan ook met flashbacks over acties vam Nederlandse militairen in Afghanistan en de ellende die zij daar moesten ontberen.Flashbacks, die het hoofd van Kroon teisteren. Ze zien er goed uit, maar geleidelijk aan beginnen de flashbacks te monotoon te worden, in herhaling te vallen en uiteindelijk de voortgang van het verhaal (Hoe verwerkt een militair de hel waarin hij verzeild is geraakt) te verstoren.Ook de pompeuze muziek werkt in al die scenes averechts, evenals sommige duidelijke studioscenes. Daarintegen speelt Waldemar Torenstra de sterren van de hemel, terwijl er met de andere acteurs dan weer te weinig gedaan wordt
Al met al is het dus niet helemaal duidelijk, wat de regisseur voor ogen had? Een oorlogsfilm of een psychologisch drama?
Toch een voldoende, want een Nederlanse genrefilm is sowiezo beter dan een Nederlandse romkom! (en die komen er helaas weer aan.)