jotofilm heeft 5302 reactie(s) geplaatst.
Grappig en... een Dreamworks productie, dus kwaliteit gegarandeerd!
De eerste de beste! Nieuw, sprankelend, nog nooit gezien .En dan zitten we bijna 50 jaar later met nog steeds allerlei vervolgen, prequels en televisie films. Jammer, iets kan maar één keer origineel zijn.
Net 'Casa coco" gezien, moet de regisseur gedacht hebben, nou, dat kunnen wij ook en het is toch niet zo moeilijk er iets beters van te maken! We verzamelen een stel vrienden, rijden naar Frankrijk,dan hebben we een andere setting en onderweg bedenken we wel een verhaaltje bijvoorbeeld as van een vriend uit strooien. Dat is nl. tegenwoordig de mode in films. O, wil je vader ook mee? Prima, dan mag ie even een demente vader spelen. Niet te lang,want het moet wel leuk blijven! Misschien dat een thuisblijvende vriendin nog een draak van een sing-a-song liedje kan schrijven en klaar is kees! Onze vakantie is weer betaald,want Pathé is wel zo gek om dit filmpje te vertonen. (en anders neemt Netflix het wel over) Eigenlijk mist alleen Ilja Gort nog. Maar niet getreurd,dit was maar een weekend, de volgende produktie staat al klaar! Geen weekend meer, maar een hele "Zomer in Frankrijk"! en daar duikt Ilja Gort inderdaad op! De Nederlandse filmindustrie! Tsjonge,jonge,jonge!
Wie is Wouters?
Begrijpelijk dat Tarik Saleh in Egypte persona non grata verklaard is. Voor deze productie, die hier Cairo conspiracy heet, maar voor de internationale markt " Boy from heaven" heet (niet commercieel genoeg, heren distributeurs?) kon hij dus niet in Egypte filmen en da's wel logisch want er wordt me hier een lading bagger over de politieke en godsdienstige stand van zaken uitgestort, die zijn weerga niet kent.Niets is verboden, om maar de touwtjes in handen te kunnen houden. Als we dit script in een Nederlandse situatie zouden verfilmen, dan zou zelfs de kindertoeslag affaire maar peanuts zijn! Kortom, gaat dat zien!
Prachtige ode aan het leven en de essentie van film in dat leven. Olivia Colman is fenominaal! Film klopt voor mij helemaal, dus hij zal wel weer beroerde krantenkritieken hebben
De Armeense genocide is in Turkije nog steeds een taboe, maar wordt hier via animatie en een stomme film (auction of souls/1919) op een gruwelijke manier onder de aandacht gebracht via het verhaal van een ontsnapte jonge vrouw. Die Armeense Aurora vluchtte naar de USA, waar haar vraag om aandacht werd opgepakt en leidde tot een film in Hollywood. Politiek kreeg ze het zelfs zover, dat er in de Verenigde Staten een wetsvoorstel werd ingediend om Armenië als zelfstandig land te erkennen. Vooral de eerste helft van de film maakt indruk, terwijl het 2e gedeelte zich meer richt op de machinaties van het Amerikaanse kapitalisme, dan op Armenië. (Gezien op Arte 26-4-2023)
Gamers zullen de tijd van hun leven hebben, maar de filmfan ziet slechts een leuke herhaling van zetten ( o.a. the truman show), met tal van verwijzingen naar games en vroegere aktiefilms. Ryan Reynolds is zijn leuke zelf, dus ik zou zeggen "Ryan breaks the internet 2.0" voor aardig popcornvermaak!
Een mislukking op tal van fronten: slechte casting (zie Icky hierboven), een onduidelijk verhaal en een merkwaardig script en het ergste van alles: ik kon nauwelijks "meeleven", want het geheel was oeverloos saai. Nee, onverwachte vrouwenvriendschappen zijn talloze malen beter verfilmd.
Sterk drama over de botsing tussen traditie en moderniteit in een toch al traditionele, conservatieve Pakistaanse samenleving. Dat het verhaal niet bepaald positief is, is natuurlijk al duidelijk in cynische titel: "Joyland"
Een film over kunst-roof, dat kan nog wat worden, dacht ik, toen ik de scenes en de productie values in de eerste 5 minuten bekeek. Helaas, na de optiteling bleek dit een weliswaar verzorgde productie, die verder oeverloos saai was. Gewoon houden bij de ocean's films, want hier mis je niets aan.
Mijn reacrie is per ongeluk onder de recensie van Eelke bo de Weerd terecht gekomen.
Prachtig melo-drama van hoog niveau. Schuld en boete op zijn Amerikaans, dus met drugs, afkickcentra en bijzondere famile relaties. Met als thema: perfect zul je het nooit krijgen, dat lukt alleen in een sprookjes- (in dit geval treintjes) wereld. Alhoewel.. het eindbeeld geeft een hoopvol plaatje van gekneusde zielen. De moeite waard, behalve voor onze heren critici van de dagbladen, die het maar weer niks ( te commercieel, tearjerker,te Amerikaans) vonden, maar Aftersun de hemel in jubelden. Advies: eerst naar de bioscoop, dan pas de krantenkritieken lezen!
Mijn god, ik zit in een verkeerde film, dacht ik na 5 minuten, toen ik na mijn vakantie totaal blanco (ik wist niet eens, dat het een Nederlandse film betrof) de bioscoop instapte. Herrie, handheld camera, koleremuziek en een chaos aan beelden... Gelukkig was dat een intro in het brein en leven van de nogal zelfvoldane hoofdpersoon, die in een dag zoveel voor zijn kiezen krijgt, dat een normaal mens daar zijn hele leven over zou doen. Veel situaties dus, maar niet al te veel karakter ontwikkeling ( nou ja , dat kan ook niet in één dag) Dus of de man aan het einde veel geleerd heeft blijft de vraag. Overigens een serie, voor mij tamelijk onbekende, acteurs, die het best aardig doen. Heb me in ieder geval niet verveeld en Amsterdam nog eens door het oog van jongeren bekeken ( alhoewel die wel erg veel het Vondelpark bevolkten).
Na 4 jaar een herhaling van zetten. Blijft desondanks toch nog wel aardig,, omdat ie qua stijl, nog steeds lijkt op Goldie Hawn "thrillers" als "Foul play" en "Bird on a wire". Jammer, dat Jennifer Aniston botox ontdekt heeft.
Aardige docu, maar ik word nu wel een beetje Whitney-moe!
CHABROL,niet meer in zijn hoogtijdagen, maar nog altijd zeer de moeite waard.
Alhoewel een bekend gegeven, maken de regie en de hoofdrolspeler van deze thriller net ietjes meer. Ik zou dus zeggen "12 in een dozijn"!
Ridley Scott, altijd goed voor minimaal een 7, zelfs als het onderwerp je weinig interesseert!
Clint Eastwood, ook al zo'n alleskunner, die zich niet beperkt tot één genre. Ook deze film is, zelfs als je niets het onderwerp hebt, bijzonder interessant en trkt je mee in het wel en wee van de hoofdpersonen.
Prima film met een, toen nog, uitstekende Bruce Willis. Is het een policy van RTL 7 om na iedere goede Bruce Willis film direct erna een slechte Bruce Willisfilm te vertonen?
Ondanks de indrukwekkende cast lukte het Menno Meyjes niet zijn 2e Nederlandse boek verfilming (eerste was "het diner") tot een goed einde te brengen. Hier kun je terecht zeggen: Het boek (van Jessica Durlacher) was beter.
Tegenwoordig een soort cultfilm geworden (waarschijnlijk door Audrey Hepburn), maar in principe dus een goedgemaakt niemandalletje. Bracht het zelfs tot een remake, die inderdaad slechter was dan het origineel, maar of dat wat wil zeggen?
Knap hoor, hoe Tim Burton het onderwerp weer een nieuw leven inblies. Na het geweldige origineel uit 1968 liep de reeks vervolgen af naar een bedenkelijk niveau. Toch de moed maar bij elkaar gepakt en deze nieuwe verfilming bekeken. En dat viel bepaald niet tegen! Film is dus alleszins de moeite waard!
Wow! Die kwam aan, toen ik hem voor het eerst in de bios zag. Een fantastische productie, die helaas ontsierd werd door zijn talloze inferieure vervolgen. Stick to the original!
Meer nieuws
Netflix Pathé Thuis Disney+ Prime Video CANAL+ NPO Start Apple TV HBO Max Viaplay Videoland Cinetree Film1 CineMember Picl SkyShowtime MUBI
Meer beoordelingenReacties Populaire filmsPopulaire series
Meer populaire films
Meer populaire series