Collins heeft 742 reactie(s) geplaatst.
De begintitels worden nog begeleid door mooie oceaanbeelden, maar daarna kun je deze bagger het beste gewoon afzetten.
Het verhaal van die soldaten die op een plek stuiten waar het spookt kennen we uit talloze andere films. Gooi er nog een paar nazi's bij en de anderhalf uur is weer gevuld. Maar waar ze het gewoon bij een hap-slik-weg-film hadden moeten laten, gooien ze er hier aan het einde nog een plottwist in die de film helemaal om zeep helpt... pfff, lekker overslaan dit.
Wat een film! Ook weer over zo'n WO II-onderwerp waar we in het Westen nooit wat van horen (en toentertijd ook flink weggekeken hebben), maar wat voor Polen een eeuwig nationaal trauma is... indrukwekkend van begin tot eind... het laatste kwartier zul je nooit meer vergeten.
Sterke no nonsense film over de Vietnamoorlog, die goed laat zien dat een oorlog alleen maar verliezers kent. Geen film voor tere zieltjes.
Interessante film over 'bankier van het verzet' Walraven van Hall, een verhaal dat bij veel Nederlanders helemaal niet bekend is, terwijl van Hall rustig tot een van de grootste verzetshelden mag worden gerekend. Er is dan ook flink uitgepakt, want de film wordt door niet de minste Nederlandse acteurs gedragen. Atsma en Derwig doen dat als de broers van Hall op zich naar behoren, al maken ze zich hier en daar wel wat schuldig aan overacting. Met name de familiaire scenes komen niet 'echt' over. Pierre Bokma speelt daarnaast de NSB'er Rost van Tonningen om tegenwicht te bieden aan de broers, maar komt niet goed uit de verf als veronderstelde grote slechterik. Hij is te weinig in beeld en heeft te weinig interactie met hen, waardoor hij nooit een serieuze bedreiging vormt voor hun plannen. Op dat vlak maken de Duitsers in de film het een stuk spannender, zeker wanneer zij op jacht gaan naar van Hall. Wel knap dat het LĂĽrsen gelukt is om een film over saaie en complexe onderwerpen als boekhouding en fraude toch avontuurlijk neer te zetten, en dat maakt dat je deze film toch moeiteloos uitzit.
Een interessante en originele film over de Duitse invasie van Denemarken op 9 april 1940, daar zijn niet veel films over gemaakt. We volgen een klein aantal manschappen van een fietsbrigade van het Deense leger dat gevraagd wordt om op een heuvel stand te houden tegen een enorm Duits leger met tanks, pantservoertuigen en vliegtuigen totdat er versterkingen komen. De knulligheid druipt van de fietsbrigade af en je weet natuurlijk bij voorbaat al dat het een kansloze strijd is die de Deense soldaten moeten voeren (Denemarken gaf zich al na zes uur over die dag). De 'strijd' wordt kil en rauw in beeld gebracht en brengt daardoor de oorlog je huiskamer in, indrukwekkend! Je leeft enorm mee met de naĂŻeve jonge soldaten die geen idee hebben wat ze te wachten staat, maar dat verandert natuurlijk snel. Zeker een aanrader!
Aardige maffiafilm, maar laten we eerlijk wezen, zo hoogdravend is het ook allemaal niet. Ik lees dat recensenten deze film geweldig vinden omdat de gangsters, rnet name Pacino, hun menselijke gezicht zouden tonen en daardoor veel kwetsbaarder overkomen dan gangsters in andere maffiafilms... tja, kan best wezen, maar al die karakteropbouw maakt de film wat saai, traag en niet echt spannend. Behalve Pacino en Depp zijn de andere personages behoorlijk kleurloos, zelfs Madsen. Het kabbelt allemaal wat voort en je mist niet zoveel als je tussendoor even wat anders gaat doen. Uiteindelijk draait het toch maar om één ding: Wordt de undercoveragent ontmaskerd of niet? Laten we dus niet overdrijven heren en dames recensenten en 'filmkenners'!
Het slotstuk van de Baztan-trilogie, na El guardián invisible en Legado en los Huesos. Hoewel de film op de ongeloofwaardigheidsschaal een 10 scoort, blijf je toch kijken. De setting, sfeer en muziek zijn net als in de eerdere delen erg goed, maar qua verhaal maakt de regisseur een en ander wel heel complex en daardoor soms niet te volgen. Ik ken het boek niet waar de film op is gebaseerd, maar krijg het idee dat hij de verhaallijn uit het boek iets te strak heeft aangehouden en daardoor in veel te korte tijd veel te veel wil vertellen. Had anders gekund. Maar heb me desondanks toch aardig vermaakt.
Hele matige show van Seinfeld. De onderwerpen zijn niet interessant en ontzettend uitgekauwd, zoals over het huwelijk en de verschillen tussen mannen en vrouwen etc, tja, dat kennen we nu onderhand wel. Er komt vrijwel geen leuke grap voorbij, als je het al een grap mag noemen, want Seinfeld observeert vooral. En die observaties zijn in de jaren '50 blijven hangen. De show krijgt op IMDb waarschijnlijk alleen maar een voldoende omdat het Jerry Seinfeld is.
Psychedelisch vormgegeven film met een hoog cultgehalte maar ook een zeer serieuze ondertoon. Een ondertoon die de raciale ongelijkheid in Amerika in al zijn smerige facetten toont. Met name de (witte) politie krijgt er flink van langs. De zwarte gemeenschap in deze film bestaat uit allerlei excentriekelingen en dat maakt het geheel origineel, interessant maar ook humoristisch (De woordenschat van de hoofdpersoon, een sex hustler, beperkt zich bijvoorbeeld met name tot het woord 'fuck'). De hallucinerende beelden en muziek werken soms wel wat op de zenuwen, maar de politieachtervolging op de hoofdpersoon krijgt zo wel een bijzondere dimensie. De film was overigens ook niet onomstreden vanwege de openingsscène.
Een iets bovengemiddelde actiefilm die lekker wegkijkt en een must is voor helikopterliefhebbers.
Ben wel fan van deze film, net maar weer eens gekeken. Kijkt heerlijk pretentieloos weg en de trollen zien er behoorlijk echt en best angstaanjagend uit. Daarnaast speelt trollenjager Hans een heerlijk droge rol met behoorlijk wat onderkoelde (zwarte) humor. Je zou bijna de auto naar Noorwegen pakken om te checken of Hans en de trollen echt bestaan.
Vette film, zou best een serie van gemaakt kunnen worden om al die excentriekelingen uit Bacurau uitgebreider te portretteren, want wat de geschiedenis van Bacurau en z'n bewoners is blijft onderbelicht. Niet dat dat stoort, want daar draait de film niet per se om. Ook leuk om Udo Kier weer in een film te zien, heeft die man ĂĽberhaupt wel eens niet de slechterik gespeeld?
Ik weet niet wat het is met deze western, maar het kijkt allemaal op zich lekker weg terwijl er ook erg veel aan mankeert. Het lijkt alsof er allerlei verhaallijntjes aan elkaar zijn geknoopt om alle grote namen (en dat zijn er nogal wat) genoeg airtime te geven, en dat zorgt voor een rommelige en ook wat saaie film. Waarom Jeff Goldblum bijvoorbeeld een rol heeft is echt een raadsel... zijn personage had makkelijk geschrapt kunnen worden. Verder weet je al (te) snel wie de bad guy is waarmee aan het einde afgerekend moet worden, maar zou dat gezien de gebeurtenissen in de film eigenlijk een andere bad guy moeten zijn, maar die komt amper in beeld. Beetje raar. En dan hebben we de filmmuziek nog die voor mij om onbegrijpelijke redenen een Oscarnominatie kreeg.... die is echt veel te bombastisch in veel gevallen en dat leidt af. Je hoeft een paar rustig door het landschap rijdende cowboys niet te begeleiden met een tune alsof de slag bij Waterloo op het punt van beginnen staat... Maar goed, omdat ik in een goede bui ben en omdat het leuk is om John Cleese eens als sheriff in een western te zien toch een voldoende.
Seriously not funny. Blijkbaar is het maken van homofobe grappen erg leuk, ik persoonlijk denk dat je dan nog veel te leren hebt in het leven. Blijkbaar beseft Hart dat zelf ook, want in het tweede deel van de show komt hij terug op z'n homograpjes en laat hij weten het allemaal toch niet zo bedoeld te hebben, zij het op een erg ongeloofwaardige manier. En leuk voor 'm dat Shaquille O'Neal en LeBron James in de zaal zitten en dat hij daar regelmatig iets over moet zeggen, maar ga eerst maar eens een paar leuke grappen verzinnen.
Deze film is al bijna 70 jaar oud, maar kan nog makkelijk mee in de huidige tijd. De aanloop naar het spektakel in het tweede deel van de film is wel iets te lang, maar ook weer niet vervelend om naar te kijken. De film laat mooi zien waar mensen toe in staat zijn als het leven uitzichtsloos lijkt en hoe belangrijk het is om een doel te hebben/te stellen, hoe bizar of onrealistisch dat doel ook is/lijkt. Een aanrader!
Ondanks de mooi gefilmde omgeving, de duistere sfeer en goede filmmuziek klopt er gewoonweg te veel niet in deze film. Veel te veel open eindjes en het is uiteindelijk ook een raadsel hoe de hoofdrolspeler bij de dader uitkomt en daarbij dan ook uit het niets geholpen wordt door een boswezen dat de hele film geen rol heeft gespeeld. Al met al een slecht vervolg op het eerste deel van de Baztan-trilogie, dat overigens ook al geregeld een loopje nam met de logica.
Meer nieuws
Netflix Pathé Thuis Disney+ Prime Video CANAL+ NPO Start Apple TV+ HBO Max Viaplay Videoland Cinetree Film1 CineMember Picl SkyShowtime MUBI
Meer beoordelingenReacties Populaire filmsPopulaire series
Meer populaire films
Meer populaire series