Movielover heeft 1992 reactie(s) geplaatst.
Mannen van de zwarte hand beramen een ontvoering van een slagersdochter. Ze pakken het niet al te professioneel aan en kijken ook diep in het glaasje. Het duurt niet lang of ze worden gepakt en de dochter bevrijdt. Opvallend detail is dat de ontvoering op klaarlichte dag is en via een paardenkoets plaatsvind. Veel andere koetsen op straat, maar nog geen auto te bekennen. De decors binnen zijn amateuristisch. De acteurs blijven op afstand, geen close-up beelden. Goede kwaliteit van de film, de inhoud is meer een ontvoeringsklucht. https://youtu.be/AzyuKxrHGoM?si=0iT9DVwR6A_1gzHh
De film - geschreven en geregisseerd door Pedro Aldomovar - gaat volgens hem over onder meer de 'moeilijkheid om werk en leven gescheiden te houden' en hoe 'film het verleden in beweging brengt en het naar het heden overhevelt.
De 1e aflevering gezien. Een goed filmpje over Dicktator Schoof. De rest hou ik nog even in.
Op you tube is een versie te zien waarbij teksten en postcards de overbrugging vormen tussen de overgeleverde en gerestaureerde stukken van de film. Aan het einde zijn beelden te zien van de arrestatie van Ned Kelly die niet of nauwelijks te zien is door te grote beschadiging van het filmmateriaal. Onbedoelde kunst.
Een agent wil een auto met 2 peronen stoppen, maar wordt geschept en vervolgens overreden. Dit overlevende zet de agent de achtervolging in. Tot zover een slapstick. De auto met bestuurder rijden rechtop verder over een gevel het luchtruim in. Dit wordt verbeeld via animatie. De maan en Saturnus worden aangestipt (Méliès had al eerder een bezoek aan de maan en zelfs de zon op film gezet). Vervolgens ploft de auto op de aarde en veranderd weer in een echte auto. En om de politie te misleiden eventjes in een rijtuig met paard. Al bij al wordt er lekker geëxperimenteerd, maar omdat nu SF te noemen, gaat wel heel ver. Toch vooral een slapstick. https://youtu.be/n5b2funOnM4?si=fOQFlaBl7zPbPJGm
Hier geen beelden van gevonden.
K.L. Dickson had een paar eerder al een filmexperiment met dans gedaan. In voortiteling wordt gecorrigeerd op de datum: niet in 1895 maar in 1897. https://youtu.be/3hqzv6gTyjI?si=CfXti85QdT7hOdR3 Nog even verder gekeken: Dickson heeft tussen 1894 en 1897 meerdere opnames gemaakt en geoefend met inkleuring.https://youtu.be/NPg3AUzSlkI?si=2V3MVLNaG_SLQ-Zd
Ik kan geen beelden vinden.
Korte filmpje met enige gevoel voor theater. Ritmisch slaan met een tussenstop voor wat alcohol. https://youtu.be/EG8M8neRQB0?si=lDhaWBSc8X2gW-KI
Goede vingeroefening
Aparte filmpje. Het 1e deel is wat over-acting. En wat is nu precies de grap? De lancering door de schoorsteen, het grafschrift of de verschijning uit het graf?
Het is mogelijk dat de werkelijkheid anders is dan hoe we deze beleven. The Matrix maakt hier optimaal gebruik van en zet de verbeelding volop aan het werk, maar heeft natuurlijk ook geen antwoord. Hoe meer delen, hoe meer de magie verdwijnt. Daarom was deel 1 geweldig, het 2e en nu dit derde deel al minder. De acties blijven goed.
Kritisch programma over actuele gebeurtenissen in de wereld.
Gewoon verschrikkelijk dat er voor elektrocutie is gekozen maar dat maakt de opname niet goed of slecht. Ik zie het als verslag van het gebeuren. Wat zou de de cameraman hebben gedacht of gevoeld?
Een redelijk goed opgebouwd verhaal over uitrukkende brandweerwagens met paarden ervoor. De lange slotscènes laten de redding van vrouw en kind eerst van binnenaf en daarna van buitenaf zien. Het stond eigenlijk klaar voor een scherpere montage, zo lijkt het.
Alice in Wonderland is als verhaal heel beeldend maar ook moeilijk te volgen. De film maakt het er niet makkelijker op en is ondanks de restauratie niet in al te beste staat.
Film is op you tube te vinden: https://youtu.be/lw8ckUGbbMY?si=oGDutEsIqqi7yGFL Zo hoort het: de man begeert de vrouw, maar die laat zich niet vangen en kan zichzelf in tweeën delen.
Op you tube iets gezien met uitleg: dat alleen een beeld bewaard is gebleven. Als dat zo is, valt er niet veel te kijken.
Gezien de tijd best een aardige film. Het begin en einde met de close-up van een schietende cowboy met het pistool gericht op de kijker vind ik een goede vondst. Het script schijnt voor die tijd niet vernieuwend, heeft het de 'western film' geen boost gegeven en was het ook niet de eerste western. Desondanks toch een invloedrijke film.
Nee, is nog niet gecorrigeerd
Grappig te zien dat er steeds iemand is om attributen aan te geven of te verwijderen. Best een lange film voor de begintijd van de cinema.
James Stuart vond als snel zijn eigen eerste werk aan de flauwe kant.
James Stuart Blackton (5 januari 1875 - 13 augustus 1941) was een Brits-Amerikaanse filmproducent en regisseur van het stommefilmtijdperk . Een van de pioniers van de filmindustrie, hij richtte in 1897 Vitagraph Studios op. Hij was een van de eerste filmmakers die de technieken van stop-motion en getekende animatie gebruikte , wordt beschouwd als een vader van de Amerikaanse animatie en was de eerste die veel klassieke toneelstukken en boeken naar het scherm bracht.
Hoe waardeer je dergelijke oude films? Een verhaaltje moet binnen een minuut verteld. Personages blijven op afstand, vrouw slaat met bezem (rolpatroonbevestigend), er zijn mannen nodig om de inbreker aan te pakken, deze maakt rare sprongen bij het verdedigen.
Zoenen en schuddend bewegen. Mooi beeld van twee vrolijke mensen.
Meer nieuws
Netflix Pathé Thuis Disney+ Prime Video CANAL+ NPO Start Apple TV HBO Max Viaplay Videoland Cinetree Film1 CineMember Picl SkyShowtime MUBI
Meer beoordelingenReacties Populaire filmsPopulaire series
Meer populaire films
Meer populaire series